Weeshuis Sunshine House

Stichting Sunshine House Zuid Afrika

In het Zuid-Afrikaanse Pietermaritzburg staat weeshuis Sunshine House, dat in 2003 is opgericht. Na een noodroep om hulp ondersteunt Stichting Sunshine House sinds 2008 het weeshuis met maandelijkse donaties van particulieren en geld dat is bijeen gebracht door acties. Hierdoor is de opvang, scholing en medische zorg voor zo’n 50 kinderen van 0 tot 19 jaar gegarandeerd. De kinderen zijn wees, HIV geïnfecteerd, ziek door Aids, te vondeling gelegd, misbruikt en/of hebben hun ouders aan Aids verloren. Vijf pleegmoeders uit de eigen Zulu-gemeenschap hebben de kinderen onder hun hoede genomen. Zij zorgen ervoor dat de kinderen gevoed en gekleed worden, de nodige medische zorg krijgen, naar school gaan en de band met de eigen gemeenschap kunnen blijven onderhouden. In samenwerking met Stichting Sunshine House heeft de Louisa Stichting geholpen om nieuwe schoolbenodigdheden aan te kunnen kopen en om onderhoud te laten plegen aan de huisvesting van de kinderen in het weeshuis.