Nieuwe bus voor transport kinderen uit tehuis

Stichting Gotong Royong Utrecht Indonesië

Het kindertehuis Widhya Asih III Singaraya in Indonesië (Balie) telt bijna 110 kinderen in de leeftijd van 6 t/m 19 jaar. Zij gaan naar verschillende scholen in en aan de rand van de stad. In 2008 heeft Stichting Gotong Royong met een bijdrage van de Louisa Stichting ervoor gezorgd dat een tweedehands busje kon worden aangeschaft voor het transport van kinderen van het tehuis naar en van school. Het busje wordt ook in het weekend gebruikt als het koor of de theatergroep van het tehuis een optreden heeft. Het koor treedt ook op tijdens lokale kerkdiensten. Het gebruik van het busje bespaart aanzienlijk veel kosten omdat externe inhuur niet nodig is. Nu het busje inmiddels aan vervanging toe is, zal een ander tweedehands busje moeten worden aangeschaft.