Regenwatertanks in Tanzania

Stichting SPOT Tanzania Nederland

Dit project van Stichting SPOT Tanzania betreft een training ten behoeve van kwaliteitsverbetering van de regenwatertanks (Calabash) tanks die in Tanzania zijn gebouwd. Vanaf april 2017 zijn er inmiddels 32 van deze tanks gebouwd, elk 5000 liter. De constructie dient verbeterd te worden zodat de tanks langer mee zullen gaan. De training is op dit gegeven gebaseerd. Aan de training zullen 12 metselaars meedoen. Tijdens de training bouwen we in totaal 12 tanks. Schoon drinkwater verbetert de situatie van hele gezinnen. De kinderen uit deze gezinnen profiteren hiervan, omdat ze kunnen opgroeien in het vertrouwen dat er schoon drinkwater is. Elk van 12 families, die een tank krijgen vanuit deze training, betaalt zelf 40% van de materiaalkosten van de tank (eigen bijdrage).

Regenwatertanks in Tanzania