Ondersteuning leiderschapstraject Nepalese weeskinderen

Stichting Mountain Child Care Nepal

Zes Nepalese kinderen van Himalayan Childrens’ Charities, verlaten over één tot twee jaar ‘Kushi Ghar’, een weeshuis dat ‘gelukkig huis’ betekent. Deze kinderen doen mee aan een leiderschapstraject (trekking tochten in de Himalaya), dat Stichting Mountain Child Care belangeloos aanbiedt aan deze kwetsbare kinderen. Kinderen die opgroeien in een tehuis, dreigen na het verlaten van hun huis immers veelal in een armoedeval terecht te komen. Dat komt onder meer door het ontbreken van vormende ervaringen. De groepstent en 28 slaapzakken, die voor de trekking tochten zijn gebruikt, worden vervangen. Verder wordt aan de Nepalese kinderen, die aan het leiderschapstraject dealnemen, een na-traject van bijna 1 jaar aangeboden. Dit betreft een zorgvuldig opgebouwd systeem van terugkomdagen, coaching en buddy coaching, dat de jongeren helpt om hun plannen te concretiseren.

Ondersteuning leiderschapstraject Nepalese weeskinderen