Grote vraag naar babystartpakketten

Stichting Babyspullen Nederland

Één op de negen kinderen in Nederland groeit op in armoede. In de grote steden is dat zelfs één op de vier kinderen. Stichting Babyspullen heeft tot doel om de effecten van armoede op baby’s en jonge kinderen te verminderen door de verspreiding van babystartpakketten. Deze babystartpakketten bestaan uit gebruikte en nieuwe babyspullen, die met de eigen bestelbus van Stichting Babyspullen door het hele land heen worden opgehaald en vervolgens worden gesorteerd en verpakt. landelijk worden ingezameld. Via diverse instanties worden deze pakketten gratis verstrekt aan (aanstaande) ouders in Nederland, die het financieel moeilijk hebben. Omdat de vraag groot is en steeds meer babystartpakketten moeten worden verspreid, dient het pand van Stichting Babyspullen te worden aangepast om deze groei te kunnen faciliteren. Zo dient de vloer te worden versterkt, de ruimte te worden ingericht en verlicht en dient er een (tweedehands) elektrische vorkheftruck aangeschaft te worden.

Grote vraag naar babystartpakketten