Helpt kinderen in kommervolle omstandigheden

Een papieren hart onder de riem

Stichting van het Kind Nederland

In Nederland leven zo’n 50.000 kinderen wegens omstandigheden niet thuis. Stichting van het Kind zet zich in voor kinderen binnen de jeugdzorg. Door de projecten van Stichting van het Kind worden kinderen gestimuleerd om zich te ontwikkelen en een zelfredzaam bestaan op te bouwen.

Stichting van het Kind wenst met dit project kinderen binnen de jeugdzorg en in de leeftijdscategorie 4 jaar tot 18 jaar een envelop toe te sturen met inhoud om ze een hart onder de riem te steken. De envelop bevat een Pathé kadobon, een Bol.com kadobon en een wenskaart met postzegel. De wenskaart is bedoeld om te worden gestuurd aan een dierbare, die door omstandigheden rondom Covid-19 niet kan worden gezien.

De kinderen voor wie de enveloppen zijn bedoeld zijn kinderen die wegens omstandigheden in een jeugdzorglocatie of gezinshuis verblijven. Bij deze locaties is niet het budget aanwezig om deze geste te maken.  De verspreiding van de enveloppen verloopt in samenwerking met jeugdzorgorganisaties.

Door de inzet van Stichting van het Kind en jeugdzorgorganisaties en ondersteuning door de Louisa Stichting zullen 166 kinderen een envelop ontvangen.