Child Support Project Mikumi (Tanzania)

Stichting Vrienden van Mikumi Tanzania

Sinds 2002 ondersteunt de Stichting Vrienden van Mikumi door middel van het Mikumi Child Support Project de opleiding van zo’n 240 kinderen van arme werknemers van het St. Kizito Hospital in Mikumi (Tanzania). Deze kinderen zouden anders niet in de gelegenheid zijn om een goede schoolopleiding te kunnen volgen.

Momenteel wordt de sponsoring verzorgd door vele kleine particuliere donoren. Er is echter behoefte aan aanvullende financiering. Er zijn immers een aantal kinderen met speciale behoeften, die nu niet aan onderwijs toekomen. Bovendien zijn er een aantal getalenteerde kinderen van zeer arme ouders, waarvoor een goede vervolgopleiding niet betaald kan worden. De Louisa Stichting helpt om deze aanvullende financiering mogelijk te maken.