Helpt kinderen in kommervolle omstandigheden

Beter onderwijs jonge kinderen in sloppenwijken van Bangalore

Stichting Raja India

Dit project is een initiatief van Stichting Raja en heeft tot doel om betere leeromgevingen te creëren voor ongeveer 3.000 kinderen (leeftijd van 3-8 jaar) in 20 Anganwadi Centra en op 30 overheidsbasisscholen in de verschillende sloppenwijken van Bangalore (India). Daarmee wordt een meer soepele overgang van voorschool naar basisschool gecreëerd. Het project richt zich bovendien op het creëren van een sociaal- en beleidsklimaat, waarin voldoende maatregelen worden genomen om te voorkomen dat kwetsbare kinderen gedwongen zijn op straat te leven en tijdig problemen binnen gezinnen en de ontwikkeling van deze kinderen te signaleren en te interveniëren. De belangrijkste activiteiten van het project richten zich op activiteiten rondom de zorg en ontwikkeling van jonge kinderen en op activiteiten om de relatie tussen school en de gemeenschap te versterken.