Helpt kinderen in kommervolle omstandigheden

Ondersteuning Leiderschapstraject kwetsbare Nepalese jongeren

Stichting Mountain Child Care Nepal

De Stichting Mountain Child Care organiseert Persoonlijk Leiderschapstochten (trekking tochten in de Himalaya) voor kwetsbare Nepalese jongeren, die een uitdagende jeugd hebben gehad. Verder wordt aan kinderen, die aan het leiderschapstraject dealnemen, een na-traject van bijna 1 jaar aangeboden. Dit betreft een zorgvuldig opgebouwd systeem van terugkomdagen, coaching en buddy coaching, dat de jongeren helpt om hun plannen te concretiseren. Dit goede werk van Stichting Mountain Child Care is in het verleden reeds ondersteund door een financiële bijdrage van de Louisa Stichting.

Als gevolg van de omstandigheden rondom Covid-19 en de lockdown in Nepal is het project in financieel zwaar weer komen te verkeren.

Dit betekent dat de begeleiding van de 50 jongeren in Nepal is gestagneerd en er financiële zorgen bestaan die de continuïteit van het project in gevaar brengen. Daarbij komt dat het momenteel door reisrestricties rondom Covid-19 niet mogelijk is om begeleiding ter plekke vanuit Nederland te verzorgen. Derhalve heeft de Louisa Stichting besloten om wederom financiële ondersteuning aan dit project te verlenen. Inmiddels kan het project ook rekenen op financiële ondersteuning door de Triodos Bank. Hiermee zal het het goede werk van Stichting Mountain Child Care in Nepal kunnen worden voortgezet.

Ondersteuning Leiderschapstraject kwetsbare Nepalese jongeren